04.02.2025 | Eesti Puuetega Inimeste Koda | Jaga Facebookis
Eesti on siiani kasutanud Venemaa elektrit.
See tähendab, et Eesti on olnud osa Venemaa elektri-võrgust.
Nüüd hakkab Eesti kasutama Euroopa elektrit.
See tähendab, et Eesti lahutatakse Venemaa elektri-võrgust
ja ühendatakse Euroopa elektri-võrguga.
Euroopa elektri-võrk muudab Eesti elektri-võrgu tugevamaks ja kindlamaks.
Eestiga samal ajal vahetavad elektri-võrku ka Läti ja Leedu.
Elektri-võrkude vahetamise ajal
võib juhtuda,
et elekter läheb mõneks ajaks ära.
Seda aega, kui elektrit ei ole,
nimetatakse: elektri-katkestus.
Elektri-võrku vahetatakse 8. ja 9. veebruaril.
Nendel päevadel ei pea tegema mitte midagi teistmoodi kui tavaliselt.
Ära lülita välja seadmeid,
mida muidu iga päev kasutad.
Kui kõik inimesed tarbivad elektrit nii, nagu tavaliselt,
on elektri-võrkude vahetamine lihtsam.
Mida teha, kui elekter läheb ära?
Selleks, et ilma elektrita hakkama saada,
tuleb varuda vajalikke asju.
Need asjad peavad olema kodus igaks juhuks,
et hakkama saada mõne kriisi ajal:
• tasku-lamp või patareidega lamp,
• aku-pank,
• raadio, mis töötab patareidega,
• joogi-vesi
• toit, mis ei vaja külm-kappi ja mida ei pea soojendama
Näiteks:
o kuivikud ja küpsised,
o konservid ja kompotid,
o kuivatatud liha ja puuviljad,
o teised sarnased toidud.
• retsepti-ravimid, vähemalt 1 kuu jagu
• esma-abi vahendid, vähemalt 1 nädala jagu
Näiteks:
o palaviku-alandajad,
o valu-vaigistid,
o allergia-ravimid,
o külmetuse ravimid,
o sidemed ja plaastrid,
o rohud haavade ja põletuste ravimiseks,
o ja teised sarnased abi-vahendid.
Säästa telefoni akut:
pane kinni kõik äpid ja rakendused,
mida pole hädasti vaja.
Kui sul on auto, siis jälgi,
et kütust oleks alati vähemalt pool paaki.
Autos saad laadida telefoni
ja kuulata raadiot.
Linna-valitsused ja valla-valitsused
Kui on suurem kriis
(näiteks: elektrit ei ole mitu päeva),
saab abi oma valla-, linna- või linna-osa-valitsusest.
Uuri välja,
kus asub sinu valla-, linna- või linna-osa-valitsus,
mis on nende telefoni-number
ja kus asuvad kriisi-abi kohad.
Koolid ja laste-aiad
Tavaliselt on koolid ja laste-aiad avatud ka siis,
kui on elekter on ära.
Kui katkestus on ette teada,
võib kool või laste-aed soovitada,
et lapsed võiksid koju jääda.
Kui lapsed siiski lähevad kooli või laste-aeda,
võetakse nad seal vastu,
nad ei pea kohe koju tagasi minema.
Arstid ja haiglad
Haiglad töötavad ka siis, kui elekter on ära,
sest neil on generaatorid.
Kui pere-arst ei saa kirjutada digi-retsepti,
kirjutab ta paber-retsepti.
Kui on häda-olukord,
helista või saada sõnum numbrile 112.
30.05.2025
9.06.2025 infopäev rehabilitatsiooniteenuste, abivahendite ja meditsiiniseadmete ning puude raskusastme tuvastamise teemadel
30.05.2025
Vestlussaade Erivajadusega noore valikud kutseõppes. Kus, miks ja kuidas jätkata haridusteed?
26.05.2025
Riigikontrolli audit Erivajadusega noorte võimalustest kutsehariduses
22.05.2025
Pöördumine kohalike omavalitsuste poole seoses erivajadustega laste peredele osutatavate tugiteenustega koolivaheaegadel ja suvel
22.05.2025
Puudega laste hoiuvõimaluste kaardistamine koolivaheaegadel
Loe varasemaid uudiskirju!
EPIKojaEesti Puuetega Inimeste Koja esimene uudiskiri ilmus juunis 2017.
Oma uudiskirjadesse koondame puuetega ja erivajadusega inimesi puudutava olulise info, samuti leiab palju põnevat nii EPIKoja, meie liikmete kui ka koostööpartnerite tegemistest, olulistest sündmustest ja huvitavatest persoonidest. Lisaks hoiame lugejaid kursis ning vahendame sotsiaal-, haridus- ja tervishoiusüsteemi olulisi muudatusi.
Uudiskiri ilmub kord kuus.